יש היום כמה דרכים להשיג קישורים לקידום אתרים אורגני. ההמלצה שלנו היא לבחור בדרך של קניית קישורים איכותיים לאתר המקודם. הקישורים הללו בדרך כלל עונים על אלמנטים שונים שחשובים לקידום אתרים, והם משיגים תוצאות מוכחות ומהירות יותר מקישורים שניתן להשיג בדרכים אחרות. על כך במאמר הבא.
כל מקדמי האתרים וגם רוב בעלי האתרים כבר יודעים שמנוע החיפוש גוגל נותן משמעות רבה לקישורים נכנסים לאתר בהחלטה שלו על מיקום האתר. מנוע החיפוש הוותיק והחשוב משקלל כ 200 אלמנטים שונים כדי לקבוע את המיקום של כל עמוד ברשת האינטרנט, אבל המשקל של קישורים נכנסים הוא הגדול מכולם ומשפיע רבות על הדירוג הסופי.
איך משיגים קישורים טובים לאתר?
על מנת שקידום אתר יצליח צריכים לצבור כמה שיותר קישורים וחשוב שהם יהיו טובים ככל שניתן. במשך שנים ארוכות הקישורים היו מושגים באמצעות החלפה בין מקדמי או בעלי אתרים בשיטת קח ותן או בהפצה של קישורים בבלוגים, פורומים ואתרי אינדקס שונים.
בשנים האחרונות יש שינוי משמעותי בדרך להשיג קישורים כיוון שגוגל ערכה שינויים רבים במנוע החיפוש שלה וגם כיוון שיש היום העדפה לקישורים איכותיים על פני קישורים כמותיים בלבד. השינוי הוא למעבר של קניית קישורים איכותיים יותר על פני כמות של קישורים כמעט חסרי ערך.
קישור איכותי שתורם לקידום אתרים חייב לעמוד בקריטריונים הללו:
- רלוונטיות בין אתרים – חייב להיות קשר בין האתר המקשר לאתר המקושר. לדוגמא: אתר שעוסק בקוסמטיקה שמקשר לאתר של מאפרת כלות או של קליניקה להסרת שיער וכדומה. כמובן שהרלוונטיות כאן גדולה יותר מאשר קישור מאותו האתר לאתר של חברה לשיווק נעלי בית.
- דירוג איכות – חשוב שהאתר המקשר יהיה בעל דירוג איכות של גוגל (DR ו/או DA). הדירוגים הללו מראים כמה האתר הזה נתפש כאיכותי ובעל מעמד מבחינת מנוע החיפוש ולכן קישורים שיוצאים ממנו יהיו בעלי ערך גבוה יותר.
- וותק האתר – קישור מאתר וותיק הוא בדרך כלל יותר טוב מקישור של אתר חדש. מטבע הדברים גוגל סומך יותר על אתר שקיים 10 שנים ומוציא קישור כלשהו מאשר אתר שעלה רק אתמול בבוקר וכבר מוציא 5 קישורים לאתרים שונים.
- תנועה באתר – אתרים עם תנועת גולשים שוטפת וקבועה לאורך זמן מסמנים לגוגל שזהו אתר מעניין ובעל ערך כלשהו לגולשים. לכן גם הקישורים שלו, סביר להניח, יהיו איכותיים ובעלי ערך לגולשים ולא סתם קישורים יוצאים.
כפי שניתן להבין, בניית קישורים טובים לאתר איננה משימה פשוטה. י שלחשוב היטב מאיפה מקבלים את הקישורים ולחפש מענה טוב לכל הנקודות שציינו זה עתה.
מאיפה משיגים קישורים טובים לאתר?
בשנים האחרונות המענה לרוב מקדמי האתרים הוא פרסום כתבות יח"צ באתרי חדשות, מקומונים או אתרי נישה מובילים. האתרים הללו עונים בד"כ על כל מה שיהפוך קישור שיוצא מהם לקישור איכותי יותר בעיניי גוגל ולכן אלו מקורות לקישורים טובים.
מעבר לכך, כאשר אתם מחליטים על פרסום כתבות במקומונים או אתרי חדשות, אתם מרוויחים לא רק קידום אורגני אלא גם יוצרים עניין אצל הגולשים באתרים הללו לבקר באתר שלכם וגם מחזקים את המיתוג והמוניטין שלכם עם אותה כתבה.